mandag den 15. december 2014

Hello and Goodbye....



Anmeldt af Monkeyman

Nogle gange, så er Monkeyman nem at narre, for jeg tænker... slut 70'er gyser + plus gamle berømtheder + ripp offs af forskellige hollywoodfilm = KULTFILM!
Men, sådan går det nogle gange ikke, og især ikke når valget falder på "The Visitor", som ikke for lang tid siden kom på min SHIT-liste, da jeg var så snot dum, at betale 200 kroner for en Blu-ray kopi, fra Arrow Video, som nogle gange har det med at snyde Monkeyman med deres fede covers og ry for at udgive seje kultfilm.



Men KULT... det kan man ikke kalde "The Visitor", nok mere et større irritations moment, hvor man har blandet "The Omen", "The Exorcist", "Nærkontakt af Tredje Grad" og "The Birds" sammen i en stor rundtosset pærevælling, som giver akkurat lige så meget mening, som opfindelsen af ostefondue... der seriøst er Djævlens værk!

Really? (red.)

Jeg vil da gerne indrømme, at jeg grinte et par gange, da filmen på nogle punkter er så utilsigtet komisk og sort visse steder, at man ikke kan gøre andet, end at ryste på hovedet, med et smil på læben... et smil, der efter rulleteksterne blev forvandlet til et vidtåben gab, da jeg måbende gloede ind i skærmen, og prøvede at bearbejde noget, som i den grad kan beskrives som ubearbejdsom!

Og hvor er det egentlig mærkeligt, at man kan samle diverse kendte ansigter fra klassiske Hollywood-produktioner, og smide dem ned i en forvirrende visuel blender, af ren NO REASON og et manuskript, som jeg ikke fatter man kan godkende, hvis man altså havde et officiel manus på settet... jeg tvivler!

I double dare you motherfucker. Say The Visitor one more time!

Som bonus i Arrow-udgaven, får du b.la. et interview med en af filmens mange stjerner, nemlig gode gamle Lance Henriksen, der bruger hele sin tid på at forklarer, at han synes filmen er ren PIECE OF SHIT, og at han hverken dengang eller i dag, fatter hvad filmen i virkeligheden handler om. Så, det gjorde bare tingene værre for Monkeyman, da Lance virkelig bekræftede, at dette var noget værre hø, imens han sad ned med et hånligt smil, og kiggede ind i kameraet til mig, som det skøre fjols, der har brugt rigtige penge på møget!



Så tak for kaffen... nu går jeg ud og hænger mig selv!





The Visitor 1979
Instruktør: Giulio Paradisi
Manuskript: Ovidio G. Assonitis & Luciano Comici
Fotograf: Ennio Guarnieri
Medvirkende: Mel Ferrer, Glen Ford
Lance Henriksen, John Huston, Sam Peckinpha


Ingen kommentarer:

Send en kommentar