torsdag den 19. september 2013

Lady Terminator

I'll be back annoncerede Arnold i James Cameron's banebrydende sci-fi klassiker fra 84'. Og han holdt hvad han lovede eks. guvernøren fra Californien. I 91' var han atter i tilbage i rollen som den næsten ustoppelige dræbermaskine fra en ikke så fjern fremtid. Men der i mellem var der faktisk et indspark i serien som både vil tilfredsstille yderliggående militante feminister og dække samtlige kønskvoter, for i 1989 dukkede hans kvindelige modstykke nemlig op. En langt farligere, mere udspekuleret killer toaster with tits. Nemlig Lady Terminator!

Lad det være sagt med det samme.The Queen of the South Sea er en djævle. Mere korrekt en sexdjævle som ingen mand (eller få skal det vises sig) evner at tilfredsstille. Hun gejler de mere end villige mænd op til sex på sengekanten for så, når de er på toppen, at frigive en ål som lever i hendes skede og som ja....bider deres penis af! Tyg lidt på den!

Mand efter mand må lide denne frygtelige skæbne indtil den dag hvor en rigtigt mand kravler om bord i søheksens køje for at gribe ålen i tide og forvandle den til den eneste rationelle ting man lige kan komme i tanke om i sådan en situation: En daggert. Her efter er de ikke helt enige om hvad som videre skal ske i deres forhold og da en parterapeut endnu ikke var opfundet på dette tidspunkt, står de begge ganske stejlt. Han mener, nu han har tæmmet vagina ålen, at hun er hans kone og derfor skal gøre som han befaler og stoppe med at lemlæste mænd og deres stolthed. Hun der imod, har som alle kvinder svært ved at erkende sit nederlag og annoncerer i stedet, at hun vil hævne sig på hans hans oldedatter (hun går ud fra han får børn og de får børn...og) hvor efter hun forsvinder i den blå luft blot for at gå ud i havet og begraver sig i sandbunden i et par hundrede år, hvor hun tålmodigt venter på sin hævn! Hævnen kommer, da en ung smuk kvindelig antropolog studerende (Barbara Ann Constable) efterforsker sagnet om havheksen med åle vaginaen og de mange mænd. Hun dykker ned på havbunden for kort efter at befinde sig bundet i en seng (rigtigt gættet havheksens) hvor en ål slanger (åler sig?) op i hendes vagina. Denne scene lyder desværre en hel del mere sleazet end den rent faktisk er, da hun under seancen har bikini på. Dette er åbenbart ikke noget problem for en top motiveret ål. Alt sammen er dog kun en detalje, som ikke bør skygge for en langt vigtigere: Lady Terminators fødsel!

Her efter retter Lady Terminator rigtigt ind efter GPS'en og følger trofast i sporet på Camerons film (med lidt rip off af Commando nu vi er i gang). Vi får både scenen med rocker/punkerne som undre sig over besøg af en nøgen fremmede. Klassiske scener som politistationen, biljagten og ikke mindst scenen med øjet. Alt sammen selvfølgelig, serveret med et femi touch. For hvad er mere ustoppelig end en hævngerrig bitterfisse?

Lady Terminator har en håndfuld amerikanske skuespillere på rollelisten (for vestlig distribution) alle er dubbet så de lyder som en cocktail blanding mellem en 70'er kung fu film og en Tysk/Ungarsk pornofilm. Toppen af poppen er en asiatisk Rambo lignede type der dukker op i filmens finale og som er udstyret med en paryk der ville have gjort Van Halen grønne af misundelse.

Barbara Ann Constable gør det godt som det kvindelige modstykke til Arnold. Hun er ofte umotiveret topløs og på samme måde som det østrigske muskelbundt, er hun en person af ganske få ord. Det bliver til lidt grynten her og der mens hun fyrer løs med sin M75 som tilsyneladende også er magisk, da den aldrig (og jeg mener aldrig) løber tør for ammunition eller skal genlades. Alt i alt er Barbara Ann Constable en kick ass bad ass som kan byde de bedste af sine mandlige kollegaer op til dans.

Er du en af de mange som har tænkt, at det er lige godt underlig, når man nu kan sende en høj avanceret Terminator tilbage fra fremtiden, hvorfor pokker har den så ingen våben indbygget? Se, det har de så også tænkt i Lady Terminator. For da hun i slutspillet bliver rippet som Arnold i Terminator, så har hun voila.....Lasersyn! Yessir! Lasersyn! Det manglede sgu' da også bare!

Snyd ikke dig selv. Lady Terminator på 7 min. og 15 sek. Enjoy!